فرهامفرهام، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 3 روز سن داره

روزهای زیبای کودکی

اسباب بازیهایی فرهام

1390/3/29 12:35
408 بازدید
اشتراک گذاری

هر پدر و مادری علاقه دارد که بهترین اسباب بازی را برای فرزندش تهیه کند و از بازی کردن کودک با این اسباب بازیها لذت می برد. ولی گاهی مواردی پیش می آید که کودک جعبه اسباب بازی را به خود اسباب بازی ترجیح می دهد. در اینجا مواردی را که با فرهام تجربه کرده ام و هر دو از بازی با آن لذت برده ایم را توضیح میدهم.(البته از هفت ماهگی تا الآن که نزدیک به ده ماه دارد)

ملاقه پلاستیکی نسوز

این اسباب بازی در آشپزخانه هر خانه در دسترس می باشد فقط کافی است گاهی اوقات خانم خانه را جهت خرید نخود سیاه به بیرون بفرستید!! سپس بدنبال  یک عدد ملاقه پلاستیکی(بدلیل سبک بودن و نداشتن خطر) و یک آبکش پلاستیکی در آشپزخانه بگردید . با ریختن چند اسباب بازی کوچک داخل آبکش شروع به هم زدن آنها با ملاقه و آشپزی نمایید !!.

 چوب جادو

این اسباب بازی هم که بسیار مورد توجه فرهام قرار گرفت ، توسط اینجانب در هشت ماهگی فرهام اختراع شد !!

می توانید با یک مقوای A4 معمولی یک عدد بادکنک و کمی چسب نواری ده سانتی این اسباب بازی را درست کنید . مقوا را بصورت طولی و به قطر یک انگشت لوله کرده و با استفاده از نوارچسب شیشه ای طوری آنرا بپوشانید تا اگر کودک آنرا به دهان خود ببرد مقوا با آب دهانش آب نشود(سعی کنید بعد از چسب کاری آنرا با یک دستمال خیس تمیز نمایید تا چسبی روی آن نماند). سپس بادکنک را به اندازه دو برابر یک پرتقال(نه خیلی بزرگ نه خیلی کوچک) باد کرده ، آنرا بسته و با استفاده از نوارچسب به انتهای مقوا بچسبانید . اکنون اسباب بازی جالب شما آماده است. آنرا چند بار با سرعت در هوا تکان دهید تا نوزاد توجهش به آن جلب شود . بقیه را به عهده خود کودک بگذارید.

سیم تلفن

اگر یک سیم مارپیچ تلفن اضافی یا خراب در منزل دارید می توانید با قطع کردن پلاستیکهای سر و ته سیم (حتما این کار را انجام دهید چون باعث آسیب دیدن کودک می شود) آنرا شسته و در اختیار کودک قرار دهید. یکی از اسباب بازی مورد علاقه وی خواهد شد.

لیوان که ته آن کمی آب ریخته شود

یکی از بازیهایی که هر دو از آن لذت می بریم (بخصوص در هوای گرم  که فرهام بیقراری می کند) ، بازی با آب است(البته دور از چشم مامانش!) . کمی آب رو داخل لیوان ریخته و محکم تو دستم نگه می دارم که نتونه خالی کنه ، فرهام با یک اشتیاق عجیبی دستش رو داخل لیوان آب فرو می کنه و دستشو توی آب چند بار باز و بسته می کنه و بعد شروع به دست زدن می کنه و هردو باهم می خندیم.

قرار گرفتن در ارتفاع

در مواقعی که فرهام زیاد بهانه گیری می کند آنرا بر روی دوش خود گذاشته و در محیط خانه شروع به راه رفتن و آواز خاندن می کنم .

صحبت کردن دو اسباب بازی باهم یا تصادف دو  ماشین اسباب بازی

یکی دیگر از سرگرم کننده ترین بازیها برای فرهام این است که دو عروسک باهم از زبان من شروع به حرف زدن کنند یا اینکه دو ماشین با سرعت با ایجاد سرو صدای زیاد باهم تصادف نمایند . (اگر در آپارتمان زندگی می کنید مواظب باشید فکر نکنند که دیوانه شده اید!!!)

ادامه دارد.........

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

دانيال
14 تیر 90 10:57
سلام خوشحال مي شم كه از سايت دانيال قسمت فرش كودك ديدن فرماييد . متشكرم