فرهامفرهام، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 9 روز سن داره

روزهای زیبای کودکی

نصیحت مادرانه

1391/6/10 23:45
185 بازدید
اشتراک گذاری

عزیز دلم فرهام گلم سال دوم زندگیت رو با چند نصیحت مادرانه شروع میکنم که حرف دل بیشتر مادران مهربان دنیاست .

 این چند نصیحت رو از وبلاگ یکی از بهترین مادران تو دنیا هدیه گرفتم و تقدیم میکنم به فرهام گلم تا روزی که تونستی اینها رو بخونی و بفهمی که چقدر تو زندگی بدردت میخوره .!

یادگاری طلایی

 اول ) به آینده فکر کن ولی نگران آینده نباش و غصه آینده رو نخور.و بدون که آینده هر آدمی ماحصل کارهایست که اون آدم تو گذشته و حال انجام داده است .پس امیدوارم همیشه مراقب اخلاق و رفتار و کردار خود باشی .

دوم ) شادی هایت را معطوف به بودن در کنار فرد خاص یا مکان خاصی نکن ... هر جایی که هستی  حس خوبی  داشته باش و با هر کسی که  هستی  نکات مثبتش را پیدا کن. و هر کسی را همانطور که هست بپذیر. تو میتوانی خودت را تغییر بدهی و بر روی دیگران تاثیر بگذاری ولی نمیتوانی کسی را تغییر بدهی .

سوم ) همه ما جزیی از کائناتیم و لایق  بودیم برای  خلق شدن.  پس هر کدام از ما اگر نباشیم نبودنمان حتما  احساس میشه و یک خلا  رو در کائنات ایجاد میکنه.  

پس قدر خودت رو بدون و به بهترین نحو مسئولیتت رو در کائنات انجام بده .

چهارم ) شاد باش . شاد باش . شاد باش . شاد باش . وقتی که تو شاد باشی شادمانی را به  عزیزان و دوستدارانت هدیه میدهی. درست عین خود من باش که همیشه و در همه حال رنجها و مشکلات نمیتوانند شادیهایم را ازم بگیرند . عزیز دلم شاد بودن باعث میشود که همیشه دوستداشتنی تر به نظر برسی .

پنجم ) قبل از انجام کارهای مهم و سرنوشت ساز مثل : انتخاب رشته تحصیلی ....یا انتخاب  مهاجرت به کشوریا شهر  دیگه ....یا انتخاب همسر .... یا  بچه دار شدن ... یا  خرید  خانه و خیلی از تصمیمات مهم  زندگیت .... حتما حتما حتما خوب و دقیق فکر کن و حتما مشورت کن  و از افراد با تجربه و کاردان که راهنمای خوبی هستند و خودشون  زندگی موفقی رو دارند کمک بگیر  و اگه به کمک بیشتری نیاز داشتی  به یک مشاور100 در 100 خوب  و دانا مراجعه کن  و بعد  حسن ها و عیبها رو  با هم مقایسه کن و با توکل به خدا  بهترین رو انتخاب کن و شک نداشته باش که تمام تلاشتو کردی و مطمئن باش بهتر از این نمیشه.

ششم ) اگر خدا مسئولیتی رو بر دوش تو قرار داد حتما توانایی انجام اون کار رو در وجود تو دیده مطمئن باش  پیروزی از آن توست .

هفتم ) جایگاهت رو در زندگی بشناس و در جایگاه خودت  و در هر سمتی  که هستی بهترین باش ...در جایگاه  یک  فرزند بهترین باش برای پدر و مادرت ...  در جایگاه یک  همسر بهترین باش برای  همسرت ...در جایگاه یک پدر بهترین باش برای فرزندت ...در جایگاه یک مدیر بهترین باش برای کارمندانت ....

در جایگاه یک مخلوق بهترین باش برای خالقت .... بهترین بودن =  خودت را دوست داشته باش و به خودت احترام بگذار و در کل خودت باش.

هشتم ) هر وقت احساس کردی افکارت پراکنده ست ... تمام افکار و احساس هایت را بر روی کاغذ بنویس ...بنویس و بنویس .... تا فکرت  از این افکار پراکنده خالی شود و به آرامش برسی و بعد به افکارت نظم  بده و درست و دقیق برنامه ریزی کن . حتما موفق می شوی. مطمئنم .

نهم )  مفهوم واقعی زندگی میدونی چیه ؟؟؟ من بهت میگم

مفهوم واقعی زندگی اینه " لحظه ها را دریاب ...شاید این لحظه همان لحظه آخر باشد" دلم نمیخواهد اینو برات بگم اما فرهام گلم بدون که ادمها هر کدام روزی به دنیا می آیند و روزی به جایگاه ابدی برمیگردند پس همیشه یادت باشد که از مرگ همه چه دوست و چه دشمن غم انگیز شوی و کمی به آخرت و مرگ هم فکر کنی و تا زنده ای از زندگیت لذت ببر .همیشه زنده و برقرار باشی عزیز جونم . !

 

دهم ) هیچ مشکلی نیست که راه حلی نداشته باشه ...اگر به دنبال راه حل باشی حتما پیداش میکنی ...

به قول شاعر :

 " سایه حق بر سر بنده بود         عاقبت جوینده یابنده بود."

 هیچوقت و در هیچ زمان این رو فراموش نکن که مامانت همیشه و در همه حال و تا رمقی داشته باشد پا به پای تو خواهد آمد و مثل فرشته ای نگهبان از تو مراقبت خواهد کرد . عزیز دلم هیچوقت تنهام نذار . این جمله آخر تو زندگیت خیلی مهمه . !!!!!!!!!و در آخر این رو بدون که آغوش گرم من همیشه و در همه حال بر روی تو عزیز دوست داشتنیم باز است برای گریه کردن و خالی کردن تو   و این جمله رو که مرد هیچوقت گریه نمیکند رو فراموش کن و بدان که رنگین کمان بعد از باران شکل میگیرد .

زندگیت همیشه مثل رنگین کمان زیبا باشد

قربانت مادر مهربان و فداکارت

و در آخر :

مامان و بابا خیلی خیلیییییییییییییییییییییی دوستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت دارننننننننننننننننننننننننننننننن .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)